Slash Boxes

SoylentNews is people

posted by martyb on Tuesday September 18 2018, @11:45PM   Printer-friendly
from the Leaked-leaks? dept.

WikiLeaks founder sought Russian visa in 2010, per AP report

The Associated Press has published a cache of 10 documents that it says are part of a leaked "larger trove of WikiLeaks emails, chat logs, financial records, secretly recorded footage, and other documents." AP reporter Raphael Satter declined to elaborate as to how much more material the AP had or why that material was not being released now.

Among those documents is a purported November 30, 2010 effort by WikiLeaks founder Julian Assange to seek a Russian visa via its London consulate. That's just a week before Assange surrendered to British authorities who sought him for questioning on behalf of Swedish prosecutors who wanted him on allegations of sexual misconduct. By June 2012, Assange had entered the Ecuadorian embassy in London, where he has remained since. Assange has denied any wrongdoing in the Swedish case.

[...] This cache adds intrigue to WikiLeaks' and Assange's ongoing saga. Numerous media outlets reported early last month that Assange's days in the embassy are numbered and that the Ecuadorian authorities could boot him soon. "The files provide both an intimate look at the radical transparency organization and an early hint of Assange's budding relationship with Moscow," Satter wrote.

[...] For its part, WikiLeaks responded shortly after the Associated Press story went live on Monday morning by suggesting that, at a minimum, the visa application document was false, tweeting at numerous media outlets:

Mr. Assange did not apply for such a visa at any time or author the document. The source is document fabricator & paid FBI informant Sigurdur Thordarson who was sentenced to prison for fabricating docs impersonating Assange, multiple frauds & pedophilllia.

Related: Ecuador Reportedly Almost Ready to Hand Julian Assange Over to UK Authorities

Original Submission

This discussion has been archived. No new comments can be posted.
Display Options Threshold/Breakthrough Mark All as Read Mark All as Unread
The Fine Print: The following comments are owned by whoever posted them. We are not responsible for them in any way.
  • (Score: 2) by canopic jug on Thursday September 20 2018, @04:04AM

    by canopic jug (3949) Subscriber Badge on Thursday September 20 2018, @04:04AM (#737378) Journal

    I'm not sure I'd go with RT as my source for that.

    No news site is 100% on all topics, there are varying levels of bias per topic in the best of them. RT is good on some topics. This is one of them. Even so. in all cases, with all decent news sites, you still have to use windage when aiming for the truth.

    The Washington Times seems to be the only other one to cover it -- lately. Their article was WikiLeaks denies Julian Assange sought Russian visa []. The fake documents were already dismissed long ago, but it's now permanently buried by the search engines. However Wikileaks is doing a poor job at communicating by attempting to do everything through Twitter instead of running a blog on self-hosted systems.

    Money is not free speech. Elections should not be auctions.
    Starting Score:    1  point
    Karma-Bonus Modifier   +1  

    Total Score:   2